معاملات انگشتر عقیق

ساخت وبلاگ

خرید انگشترعقیق این سنگ در زمان بیشتراز ۶ هزار سال در اغلب فرهنگ و تمدن های مختلف عالم نظیر یونان باستان و جمهوری اسلامی ایران مبداء جاذبه و احترام محسوب می شده است. از میان سنگ های قیمتی بریل، این گوهر تاریخچه بالایی دارد. شواهد فروش آن در بازارهای بابل در ۴ هزار سال پیش از میلاد نیز وجود دارد.

در تورات نیز از این گوهر به عنوان سنگ زیربنای شهر بیت المقدس نام آورده شده است و به این برهان نزد مردم بیت المقدس و خاندان بنی اسرائیل از احترام زیادی بر خوردار است. این سنگ به علت زیبایی و توان معنوی در میان تمامی ادیان اصلی مقدس شمرده میگردد. رنگ سبز رنگی مقدس در تمدن ها و مذهبها مختلف نظیر اسلام بوده و حتی کلیسای کاتولیک نیز از آن به عنوان والاترین رنگ مذهبی خاطر نموده است. از خواص زمرد از حیث فیزیکی نیز استفاده می گردیده است و به سنگ مطالعه دارای شهرت بوده به دلیل آنکه در قبل گذشته از اینکه عدسی و عینک بزرگن مایی کشف شود مدل پر‌نور این گوهر برای قرائت و دیدن اشیای کوچک مورد به کارگیری قرار می گرفته است. در مصر قدیم نیز این سنگ سمبل زندگی ابدی و هدیه ای از جانب خدای حکمت به شمار می آمده است .

دسته بندی تولید ها زمرد
بر روی جور بندی مورد نظر کلیک نمائید تا محصولات مورد نظر را مشاهده نمائید

انگشتر زمرد

مدال زمرد

 مختصات
زمرد در مقابل‌ اسیدها مقاوم‌ میباشد و با مواد شوینده‌ مثل‌ آب‌ گرم‌ و صابون ‌ اختلال خاصی ندارد، ولی در مقابل‌ حرارت‌ امکان‌ ترک‌ میل کردن‌ آن‌ موجود است. لذا می بایست هنگام‌ حرارت‌ دادن‌ و یا سوار کردن‌ نگین اعتنا لازم را داشت. این گوهر کمیاب گوهری‌ شکننده‌ میباشد. براین اساس‌ هنگام‌ جا به ‌جا کردن‌ آن‌ بایستی نهایت‌ دقت‌ را داشت؛ به دلیل آنکه اگر روی‌ سنگ‌ بیفتد ممکن‌ است‌ خرد شود. رنگ‌ سبز زمرد در مقابل‌ فروغ طبیعی‌ و فروغ تصنعی و مصنوعی‌ و یا حرارت‌ تغییر و تحول نکرده و نسبتاً پایدار میباشد. رنگ آن تا دمای ۵۰۰ مرتبه سلسیوس به احتمال زیاد تغییری نخواهد کرد. سیستم کریستالی این نگین هگزاگونال (شش وجهی) هست. این سنگ؛ طبعی سرد و خشک دارااست. اکثر بلورهای این سنگ همانند یاقوت، ناخالصی ها و محتویات زیاد و گوناگونی از قبیل کانی های مهمان، مایعات، حباب های گاز و رخنه‌ های داخلی دارا هستند که در چهره کثرت این محتویات مات میشود. دیدنی می باشد بدانید که این محتویات و ناخالصی ها عیوب به شمار نمی فرآیند بلکه خود عاملی برای شناسایی سنگ اصل از دسته مصنوعی است.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشترعقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 131 تاريخ : چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:33


جواهر یگانه عرضه كننده اشکال انگشتر هاي فيروزه و عقيف https://www.javaherekhas.com مويزنايت در چهره طبيعي خودش بسيار كم ميباشد تا جايي كه برخي محققان معتقداند موزنايت منشا بيرون از كره زمين را دارااست. تحلیل ها روي شهاب سنگ هاي كندريتي كربني مورچيسون (Murchison) و ذرات سيليكون كاربايد روي اين اجرام آسماني نشان اعطا كرد كه نسبتهاي ناهمگون ايزوتوپي كربن و سيليسيم در آن ها موجود است كه نشان مي دهد اين ساختار بيرون از منظومه خورشيدي ميباشد.  خريد انگشتر عقيق

از آنجايي كه نسبتاً ۹۹٪ اين دانه‌هاي سيليكون كاربايد در حوالي ستاره‌هاي غول سرخ بي نياز از كربن به تشکیل شده‌اند. با آزمايشات طيف مادون قرمز اين ستاره‌ها معین شد كه كاربيد سيليكن معمولاً در حوالي آن‌ها يافت ميشود.
سيليكن كاربايدسيليكن كاربايد سواي ساختار بلوري موزنيت كه ماده تشكيل دهنده آن ميباشد.تا دهه ۱۹۵۰ منشاء ديگري غير از سنگ‌هاي آسماني مشاهده نشد. در ساليان آن گاه مويزنايت به صورت ناخالصي در كيمبرليت (kimberlite) در يك معدن الماس واقع در جمهوري ياقوتستان در سال ۱۹۵۹ و در سال 1958 در سازند گرين ريور (Green river Formation) واقع در وايومينگ (Wyoming) پيدا شد. وجود مويزنايت در طبيعت حتي‌در سال ۱۹۸۶ بوسيله چارلز ميلتون زمين‌شناس آمريكايي آيتم سؤال قرار گرفت. كشفيات تازه نشان داده كه كاني مويزنايت به صورت طبيعي به عنوان ناخالصي در الماسها، زنوليت‌ها و سنگ‌هاي اولترامافيك (ultramafic) مانند كيمبرليت و لمپوريت مي تواند وجود داشته باشد.
ساختار بلوريتفاوت موزنيت با بقيه سنگهاي شبيهتفاوت مويزنيت از حيث درخشندگي و جرقه با بقيه سنگهاي شبيهدر بالا، سردرگمي قابل توجهي براي محققان در رابطه ي ساختار سیرتکامل هاي سازه هاي كريستال هاي مويزنايت پيش آمد. تني تعدادی از محققان به داشتن سيستم مكعب (C) ، شش ضلع (H) ، و رومبوهدرال (R)تقارن يقين داشتند. اين پيچيدگي نتايج از وجود اشكال ساختمان مختلف بود كه نشان دهنده توالي انباشته متعدد شش ضلعي لايه اتم مي‌باشد. بيش خیس از 151 سيرتكامل شناخته گرديده در رابطه‌ي كاربيد سيليكون موجود است، كه كليه از آن به صحت به عنوان “مويزنايت” به کارگیری مينمايند.
فقط سيرتكامل، حاضر اكنون در 4H و 6H از آلفاSiC- میتواند به طور توده رشد كند. هر دو سيرتكامل ها شش ضلعي، و هر دوعملكرد مواد نزدیک به بي رنگ مي باشند. موزنيت تصنعي و مصنوعي نزديك بي رنگ به صورت فرم 6H ميباشد.سيرتكامل هاي4H ، كه دارای خاصيت بسيار نزدي به سيرتكامل هايي از 6H مي‌باشند ، موقتی براي نیمه هادي ها كه تولید مي گردند استفاده مي‌شود. تمايز كليدي سيرتكامل هايي از 6H جذب بسيار ضعيف زیر 425 نانومتر درطيف مرئي میباشد. بتا وSic ، از اشکال 3C ، مكعب ميباشد و دارای ساختار بلوري حتي نزدیک به سيرتكامل هايي از الماس از 4H و 6H می‌باشد.
مطرح ترين مويزنايت يافت گرديده در دنياوسيع ترين موزنايت طبيعي در عالمتصوير مطرح ترين موزنايت طبيعي در دنيا، منشا از GIAوسيع ترين مويزنايت طبيعي يافت گرديده تا كنون فقط 4.1 ميليمتر طول دارااست! اين موزنايت به وسيله شركت شفا يمين در نزديكي رودخانه كيشون (Kishon) اسرائيل در سال 2012 يافت شد. اين موزنيت بوسيله GIA نيز تاييد و گشوده‌بيني شده است همينطور اين موسسه توانسته نمونه هاي متعددي را با رنگهاي متنوع در آن ناحيه استخراج كند.
اشكال مويزنيت هاي در بازار1- مويزنايت كلاسيك (Classic Moissanite):
اشكال نگين هاي مويزنايتاين نمونه كه جزو اولي مويزنايت هاي تشكيل‌گردیده بوسيله بشر مي‌باشند، بي رنگ نيستند. در واقعيت بخش اعظمي از موزنايت هاي كلاسيك شبیه الماس هاي سرتيفيكت گرديده GIA با رنگ K يعني زرد رنگ (quite yellow) مي‌باشند. به علاوه پايين نوروروشنايي، اين نوع سايه زرد مايل به سبز (greenish-yellow) نشان مي‌دهند. به همين ادله بود كه چارز و كلارد از پيشگامان ايجاد مويزنايت جواهري، به انديشه ايجاد دو سیرتکامل ديگر شبیه الماس پر‌نور و بي رنگ بيوفتند.
2- مويزنيت بي رنگ و نزدیک به بي رنگ (FOREVER ONE MOISSANITE):
Foreverone MoissaniteFOREVER ONE لقبيست براي سیرتکامل اي از مويزنايت هاي نزدیک به بي رنگ كه بعد از عملكرد هاي دو دانشمند Charles & Colvard براي وی‌لين بار ايجاد شد. آزمايشات بعدي آنها سبب شد كه موزنيت هايي کاملا بي رنگ همانند الماسي با رنگ E ايجاد نمايند. اشكال سايز و تراش گوناگون سبب ساز شد كه از استقبال خير و خوبي برخوردار شوند.
كاربرد موزنايت در صنعتبدليل رسانندگي گرمايي همانند الماس از مويزنايت سنتتيك در الكترونيك و كاربردهاي حرارتي به كارگيري مي شود. سختی بالاي مويزنايت باعث گرديده كه در آزمایش‌هاي فشار بالا مانند سندان الماس بكار پيروزي. از‌آنجا كه الماس‌هاي وسیع معمولاً خيلي گران مي‌باشند، در آزمایش‌هاي كه نياز به سندان بزرگتر داراست معمولاً از مويزنايت تصنعي به كارگيري مي‌گردد.
ادوارد جي آچسن (1983) به حيث ميرسد اولي كسي بود سختی و پتانسيل آن را به عنوان ساينده به رسميت آشنايي. وي كاربيد سيليكون را به طور تصادفي درحالي كه تالش براي رويش الماس با عبور يك قوس الكتريكي بينالكترودهاي كربني از طریق تركيبي از كربن و خاك رس (يك سيليكات آلومينيوم) ايجاد. وي ماده جدید را “كربوراندوم” نام نهاد كه بعدا به نام تجاري تبديل شد. آن گاه، وي با به كارگيري از تركيبي از كربن و شن و ماسه سعی بهتري به دست آورد. اين طرز هنوز نيز براي ايجاد كاربيد سيليكون هاي ساينده به كارگيري مي‌شود.

تفاوت مويزنايت با الماس از نظر ظاهرياز سال 1998 كه مويزنيت به بازار جواهرات وارد شد، به دلیل تشابه خويش از حیث اوپتيكي به الماس، ارزش بسيار پايينتر، سهولت در استخراج سبب ساز شد كه به کار گیری از آن در جواهر آلات مورد استقبال قرار گيرد. هر دو مي توانند رنگهاي متفاوتي را داشته باشند. بعضي از تفاوت‌ها عبارت اند از:

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عماد silver001 بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:24

خرید انگشتر عقیق   


مدام مشاجره تزیینات و زیورآلات که میشود، اکثرا به حافظه دنیای رنگارنگ و متنوع خانم ها می‌افتند. البته امروزه آقایون هم وارد این دنیای مالامال پیچ‌و‌تاب گردیده اند. زیورآلات متعددی متناسب با روحیه و شخصیت آنها ایجاد شده است. در طول های به دور، فقط انگشتر عروسی و یا این که ساعتی کلاسیک از پاراگراف زیورآلاتی بودند که آقایون از آن استعمال می کردند. ولی امروزه تنوع استعمال از زیورآلات، برای آقایون، طولانی تر و اضافه گردیده و به آنها سبک جدیدی از پوشش تزئینی ارایه نموده است.

- دستبند چرمی

از محبوبیت بالایی شامل است و با گونه های جامه ها هماهنگی لازم را داراست. در واقع می قدرت دستبندهای انتخابی خویش را با ساعت ست کرد. اخیرا دستبندهای چرمی یک سری ردیفه نیز پباده سازی و عرضه شده‌است، که در دسته خویش زیبایی خاصی را دارااست.

- گردن آویز مردانه

در قدیم استعمال از گردنبندهای زنجیری طرف داران یگانه خودش را داشت. البته فعلا تنوع در گردنبندها بیشتر گردیده و می قدرت مطلوب با شغل و یا این که ماهر که دارا هستند، پلاک متبوع خویش را گزینش نمایند. طرح هایی نظیر صلیب نیز در سالیان اخیر از محبوبیت متعددی، در میان جوان ها برخوردار بوده میباشد.

- انگشتر

از کهن ترین زیورآلات آیتم استعمال آقایون میباشد. این زیور سال تا سال به محبوبیت خویش افزوده میباشد. انگشترها علاوه بر زیبایی، می‌توانند دربرگیرنده آیاتی از قرآن کریم ومهربان و یا این که اسم های ائمه باشند که اهمیتی معنوی برای اشخاص پیدا می‌نمایند.

- سبک به کار گیری از زیورآلات مردانه

نباید زیاده روی کرد. بذارید شل بگم، هرچیزی به اندازه و به جای خوشگل خواهد خصوصا این آیتم اونم برای آقایون. به کار گیری بیش تر از حد موجب خواهد شد شما‌را از صورت روحیه آقا منشانه به دور نماید و این مسئله به هیچ عنوان برای خانم ها خوش آیند نخواهد بود. طبق نوع هایی که برای شما این جا نهاده گردیده، یک دستبند با ساعت کافی میباشد و یا این که در حالتی‌که گردن بند را گزینش میکنید، لازم به به کارگیری از دستبند مالامال زرق و برق وجود ندارد!

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:57

خرید انگشتر عقیق  


درخشش الماس ها و رنگهای براق سنگهای قیمتی یک هاله جادویی و فریبنده تولید می نماید که همگی را به خویش جلب می‌نماید. از دوره ابدیت ، گوشواره های سنگ های قیمتی برای تمامی زنان در سراسر عالم جذابیت فراوانی داشته میباشد، چون این گوشواره ها طاهر آن را بسیار قشنگ و دلربا خیس می‌نماید.

به دنبال به بازنگری عوارض محبوبیت گوشواره های سنگ های قیمتی خوا‌هیم پرداخت؛

گوشواره های سنگ های قیمتی

یک سری منظوره: شما می‌توانید برای هر مناسبت ، با هر جور جامه ، آنان را بپوشید
گوشواره های سنگ های قیمتی با اشکال خرقه ها به نیکی ست می‌شوند.

شما میتوانید آن‌ها را در هر کجا و در هر عصر بپوشید.

گوشواره های الماس خویش را با یک جامه عصرانه یا این که با خرقه ضیافت یا این که با شلوار جین آبی رنگ و ژاکت بافتنی برای پیک نیک بعدازظهر بپوشید تا ظاهری شیک پیدا نمائید.

نازکی ، درخشش بی همتایی و تطبیق پذیری آن منجر شده‌است که بیشترین گزینش برای هر فرد باشد.

کلیه اینها اثبات می نماید که گوشواره های الماس یا این که هر قطعه جواهرات دیگری که از الماس تشکیل شده اند،

برای هدف ها متنوع شایسته ترین می‌باشند ، براین اساس آنان‌را به یک تعیین مطلوب برای خرید تبدیل می نماید.

گوشواره های سنگ های قیمتی

در تعدادی طرح و صورت متفاوت در دسترس هستند
میتوانید از در بین سبک ها ، صورت ها و طرح های بی انتها تعیین فرمائید.

همینطور میتوانید طبق سبک فردی خویش فردی سازی نمایید.

هیچ اسباب جانبی دیگر هیچ زمان نمی تواند زیبایی نفس گیر گوشواره های سنگ های قیمتی الماس با آن پباده سازی چشمگیر را بگیرد.

سنگ های قیمتی در رنگ های متعدد ، سایه ها ، صورت ها و تناژ رنگ های متعدد از گزاره آبی‌رنگ ، سبز ، رنگ زرد ، صورتی یا این که قهوه ای متنوع قرار دارا‌هستند

. آن ها را می اقتدار در گونه های جواهرات از نقره یا این که طلا و جواهرات یا این که پلاتین قرار بخشید.

گوشواره های الماس اکثری از سبک های تازه و همینطور سنتی موجود هست.

با تنوع ، اشخاص میتوانند آیتم هایی برای تعیین داشته باشند.

این فرمان همینطور تضمین می‌نماید که شما می‌توانید مطابق میل دوستان خوب خویش نیز خریداری فرمایید.

گوشواره های سنگ های قیمتی

کادو ای مطلوب برای کلیه مناسبت ها
گوشواره های سنگ های قیمتی الماس کادو ای مطلوب برای هر مناسبت میباشد.

دوست دارید این کادو جالب را از فردی که دوستش دارید اخذ فرمایید و مطمئناً برای برهه زمانی طولانی آن را گرامی خواهید داشت.

این کادو خوشگل خاطره ای به یادماندنی از ارتباط ها شما تولید میکند.

این گوشواره ها می‌توانند هدایای نیکی برای همسر، دوست، خواهر و یا این که مامان شما باشد.

این گوشواره ها یک چیز تضمین شده‌است که هر کس این کادو را اخذ می نماید ، بی تردیدً آن را برای مدام گرامی خواهد داشت.گوشواره های سنگ های قیمتی

گوشواره های سنگ های قیمتی

گوشواره سنگ های قیمتی به راحتی بصورت آنلاین در دسترس میباشد
بسیار دارای اهمیت میباشد که هنگام گزینش گوشواره های سنگهای قیمتی الماس بایستی به یک طلا و جواهرات دارای شهرت بروید.

با این هم اکنون ، در مواردی که شما به آسانی میخواهید در منزل بنشینید و گوشواره مطلوب خویش را بدست آورید ،

میتوانید از فروگاه های اینترنتی به کارگیری نمائید.

درین عصر ای که تجارت الکترونیک حکم کننده میباشد ،

لازم وجود ندارد به یک جواهر فروشی دارای اعتبار بروید،

میتوانید با مراجعه به وبسایت های داد و ستد آنلاین جواهرات،

با کمترین هزینه نسبت به بازار و در طول نادر به خرید دلخواه خویش دست پیدا فرمایید.

می‌توانید در امر سبک ها و بها های گوناگون گوشواره های الماس که در وب کاوش نمائید تا تصور روشنی کسب نمایید.

صرفا گوشواره های سنگ های قیمتی را تایپ فرمائید تا اینترنت سایتهای معتبری بی شماری پیدا خواهید کرد .

یکی‌از دارای اعتبار ترین وبسایت های فروش طلای نادر اجرت، سایت جمینو هست.

شما میتوانید آیتم متبوع خویش را با هزینه بسیار ذیل تری و کیفیت خوب بسیار بالایی تنظیم نمائید.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق , نویسنده : عماد silver001 بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 ساعت: 0:41

خرید انگشتر عقیق 


خرید انگشتر عقیق مستحب مؤکد است که مردان و زنان در دست راست انگشتر داشته باشند.در شرایطی که نگین انگشتر از عقیق،فیروزه و

دُرّ نجف باشد، بهتر است. هر کدام فواید و برکاتی دارااست. خوب می باشد انسان از هر سه انگشتر استعمال کند. از بازبینی

روایات معین میگردد که ثواب انگشتر عقیق از دیگر انگشتر ها بیش تر میباشد.

از حضرت صادق (ع) منقول میباشد : ” هر که انگشتری از عقیق داشته باشد، عاقبتش به خیر میگردد “.

از حضرت درست گو (ع) نقل شده : ” کسی که انگشتر فیروزه در دست کند، فقیر نشود “.

از آن حضرت ذکر شده که :” در نگاه به انگشتر دُرّ نجف ثواب حج و عمره داده می‌گردد “.

ابو طاهر می گوید : حدیث فضیلت دُرّ نجف را که از حضرت درستگو (ع) نقل شد، برای امام حسن عسکری (ع) نقل کردم،
بلی این حدیث جدم امام صادق(ع) می باشد “. عرض کردم : شما هیچ چیز را بر عقیق سرخ اختیار نمی‌کنید،

فرمود : ” بلی، برای فضیلت بسیاری که در آن وارد شده می باشد. پدرم به من خبر دارد : اوّلین هر کس انگشتر عقیق در

دست کرد، حضرت انسان (ع) بود و به نگین انگشترش نام های مقدّس پنج تن آل عبا را نقش کرده بود “.

در نقش انگشتر هرکدام از : ” لابه لا اله الاّ الله ” ، ” محمّد رسول الله ” ، ” نام های پنج تن آل عبا ” ، ” العزّة لله ” ،

” حسبی الله ” ، ” ماشاء الله لا به لا قوة الا بالله ” بنویسد بهتر می باشد.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 122 تاريخ : يکشنبه 21 ارديبهشت 1399 ساعت: 19:53

خرید انگشتر عقیق خرید انگشتر عقیق سنگ یاقوت سرخ بعد از الماس و زمرد سو‌مین سنگ قیمتی در عالم میباشد. معدن این سنگ قیمتی در حوزه‌ جگدلک بنا شده در سرک (سرک واژه‌ای پشتو در معنای جاده) بین کابل و جلال‌آباد جای دارد. این نگین معمولاً درمیان سنگ مرمر سپید (چقماق) به صورت قرمز رنگ نادر رنگ، قرمز رنگ، کبود و رنگ‌های دیگر پیدا میشود. ترکیبات شیمیایی آن از آلومین خالص می‌باشد که ممکن هست به مقدار نادر با مواد دیگر از قبیل کروک و آهن آغشته شود. در لایه‌های آتشفشانی دیرین هند و تبت یافت می‌گردد و دارنده اقسام متعدد می باشد که مرغوب ترین و قیمتی خیس از همگی گونه آتشی میباشد. قابل ذکر است بدانید که رنگ قرمز رنگ این نگین به علت وجود عنصر کروم می‌باشد و در واقع فلز رنگساز آن از کروم میباشد.

 

 

 

عیار و کیفیت این گوهر توسط رنگ، برش و وضوح آن تعیین می‌گردد. و همراه با وزن عوامل اصلی تعیین کننده بها یاقوت و ارزش آن میباشند. براق ترین و ارزشمندین گونه آن دارنده رنگ قرمز رنگ خونی است و به رنگ خون کبوتر که غلیظ است هست. این سنگ از لحاظ وضوح مشابه الماس هست و از حیث رنگ به سنگ گارنت شباهت داراست. سنگ یاقوت کبود سنگ ماه میلاد مرتبط با ماه جولای میباشد.

 

 

 

خاصیت یاقوت سرخ و دیگر گونه های آن

 

 

 

 

 

۱- این سنگ صد ها سال میباشد که بالاترین مرتبه را در افسانه ها و فرهنگ وتمدن عامیانه کشورها دارا است و پادشاهان از آن بعنوان طلسم و جادو به کارگیری می کردند.

 

۲- حسی از قدرت را در فرد ساخت مینماید و در حالتی که این قدرت به درستی به کار گیری نشود، ممکن میباشد به خشم یا این که اذهان خودخواهانه منتهی شود.

 

۳- از خاصیت سنگ یاقوت سرخ این میباشد که سنگی عالی برای وارد کردن پر نمک و هیجان به معاش هست.

 

۴- به تمرکز ذهن ها امداد مینماید و شفافیت و خرد را به معاش شما وارد می‌نماید.

 

۵- به شما یاری می‌رساند تا به جای از این شاخه به آن شاخه پرش در معاش، سودمندترین راهها را برگزینید و در صورتیکه در مسئله ای حقوقی یا این که فردی دغدغه شدیدی دارید یاری مینماید تا سود مطلوبی بگیرید.

 

۶- دیدن آن در خواب در معنای وارد شدن شانس یا این که گنج به معاش شما می باشد.

 

۷- حکمای عرب و پارس گفته اند فردی که‌این نگین را یاور خویش داشته باشد غم های معده از وی بدور و به مغز استقامت و قدرت میبخشد ،همینطور گردش خون را در تن تنظیم می کند و سموم را از تن دفع می‌نماید .

 

۸- از پاراگراف خاصیت یاقوت سرخ تاثیر آن بر روی سرازیر میباشد و برای بیماری های قلبی اثرگذار می‌باشد چون استفاده از آن بازدارنده لخته شدن خون می‌شود و از بروز سکته هجران می‌نماید. تهیه جریان خون و بهبود ساختار غدد فوق کلیوی را می قدرت بر شمرد. برای کسانی که فشار خون پایینی دارا‌هستند موثر است .

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 102 تاريخ : چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 ساعت: 17:08

خريد انگشتر عقيق

سنگ جواهر عقیق و ایده های پباده سازی جواهر
مزایای زیادی در خرید سنگ های جواهر غیر وابسته نسبت به جواهرات فعالیت گردیده موجود هست. اولا، زمانی که یک سنگ جواهر جاگذاری گردیده باشد، تشخیص کیفیت ظریف سنگ سخت خواهد بود. تهیه و تنظیم جواهرات اکثر وقت ها سبب ساز مخفی شد نقص ها گردیده و شمارا به نادرست خواهند انداخت. همینطور تنوع و تعیین بیشتری در هنگام خرید سنگ های جواهر سوار نشده دارید. مهمتر از همگی اینکه خرید سنگ های جواهر سوار نشده نوعی ذخیره ی پول میباشد.
عقیق مطلوب هر گونه پباده سازی جواهرات هست. از عقیق می شود به تیتر آویز، گردن بند و یا این که تحت عنوان رینگ به طور روزانه به کار گرفت. عقیق نسبت به اکثری از مواد دیگر دشوار خیس بوده و به این ترتیب در قبال سایش و پاره گی مقاوم می باشند. عقیق ها به جهت فراوانی در اندازه و انواع جان دار در میان مردان دوست داران اکثری دارا‌هستند. برخی از انواع فانتزی به خصوص آویزها بسیار اختصاصی بوده و نشان دهنده ی تیم آیتم عشق ی مردان میباشند. عقیق همینطور سنگی عالی برای خانم هاست. در اکثری از دستبندها و پابندهای دیدنی از عقیق تحت عنوان سنگ اصلی مصرف شده میباشد. رینگ های عقیق اکثر اوقات در رینگ های مقام ای یگانه و همینطور در رینگ های ماه ولادت به کار گیری می‌شوند.

نکته: سنگ های جواهر بایستی بر حسب اندازه خریداری شوند و خیر وزن قیراط. سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن مختلف میباشند. بعضی از سنگ ها بر پایه ی وزن بزرگتر و بعضی دیگر کوچکتر از الماس میباشند.

محافظت و تطهیر سنگ جواهر و جواهرات عقیق
عقیق را می شود به راحتی با استعمال از آب گرم صابونی و یک برس قابل انعطاف پاک کرد. اعتنا داشته باشید که عقیق یک کوارتز میباشد، برای پاک کردن و سابیدن آن ها از اشیای طاقت فرسا خیس استعمال نکنید. صحیح مثل بقیه سنگ های جواهر، هنگام نگهداری و یا این که نظافت کردن سنگ جواهر عقیق و یا این که بقیه جواهرات سنگی نباید از مواد شیمیایی خانگی استعمال فرمائید. می بایست از قرار دریافت کردن عقیق به دوران طولانی مقطع در گرما خودداری نمائید، چون منجر جراحت های همیشگی به سنگ های جواهر خواهد شد.

برای محافظت عقیق، آن را داخل یک باکس ی پارچه ای یا این که در یک دست ی قابل انعطاف قرار دهید. عقیق می بایست از سنگهای قیمتی و جواهرات دیگر به دور نگه داشته شود تا از زخم های غیر ضروری یا این که خراشیدن دیگر سنگ های جواهر خودداری شود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خريد انگشتر عقيق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 132 تاريخ : يکشنبه 14 ارديبهشت 1399 ساعت: 18:28

شناسایی عقیق یمن
قابل ذکر میباشد که عقیقی که در تصویر دوم می‌بینید دارنده تراش کهنه و قدیم و “دل به رنگ مشکی” بود که بوسیله یک بازرگان بحرینی از کمپانی غزل‌گوهر خریداری شد.

جهت خرید عقیق یمن اصل به آلبوم تخصصی عقیق یمن کمپانی غزل‌گوهر مراجعه نمایید

✴️ نکاتی بسیار مهم در زمینه‌ی عقیق یمن خصوصاً در بازار جمهوری اسلامی ایران:

✅ تسبیح عقیق اصل یمن بسیار کیمیا و لاکچری می‌باشد و امروزه صرفا به طور سفارشی تراش می‌خورد. ۹۹ درصد مورد ها جان دار در بازار، اصل یمن نیستند.

✅ حکاکی روی عقیق های اصل یمن معمولا رخ نمی گیرد؛ چرا‌که نسبت به حرارت (حرارت حین بهسازی و نیز حین حکاکی) حساستر از دیگر عقیق ها می‌باشند و احتمال خرد شدن موجود هست. در‌صورتی‌که هم روی آن‌ها حکاکی فیس گیرد، رد حک با بقیه عقیق ها گوناگون خواهد بود که تشخیص آن نیاز به تخصص و تجربه داراست.

✅ عقیق یمن و در مجموع عقیق سرخ با وجود تمام خاصیت سفارش گردیده، برای اشخاص استرسی، دچار به حزن های قلبی و …، متولدین برخی ماه ها و همینطور در کنار بعضا سنگ ها همچون فیروزه، مطلوب وجود ندارد.

✅ با اعتنا به کم یاب بودن عقیق یمن، اکثر مورد ها مو جود در بازار به بیان فروشندگان، “یمنی” و به معنای “منسوب به یمن” میباشند و خیر یمن اصل!  

خريد انگشتر عقيق

✅ عقیق یمن اصل دارنده مشابهات ظاهری متعددی در عقیق های بقیه نقاط از پاراگراف خراسان، سبلا، سیستان و … هست که تشخیص آن نیاز به تخصص و تجربه دارااست.

? طریق های شناسایی عقیق یمن اصل?

با اعتنا به فقدان منابع دارای اعتبار و علمی قابل اتکا و نیز عدم وجود شخص کاردان کارشناس (ذکر حرف یکی‌از یمن فروشان پر اسم و رسم که ۵۰ سال در عمل فروش عقیق یمن هست: “تنها با اتکا بدین نکته که نگین ها را از یمن خریداری می‌کنم، مطمئنم یمنی می باشند وگرنه رویه تشخیص دقیقی ندارم و در موردها مراجعه هم به طور حسی پاسخ می دهم)، تیم غزل‌گوهر از سال ۹۳ به طور تخصصی و متمرکز آغاز به تحقیق و پژوهش درباره ی عقیق یمن (انس و عنس) و تفاوت آن با عقیق های بقیه نقاط یمن، کشور ایران و عالم نمود. تا به امروز به ۱۵ طرز علمی و دارای اعتبار جهت شناسایی عقیق یمن اصل دست یافته ایم که در زمینه ی هر نگین عقیق، تک تک این موردها باز بینی گردیده و پاسخ هر آزمایش می بایست میانگین به بالا باشد.
قطعی ترین آرم عقیق یمن (انس و عنس) که در هیچ یک از موردها دیگر مشاهده نشده، حضور نوعی ناخالصی ماکروسکوپی (قابل مشاهده با دیده غیر دارای اسلحه)، به طور لکه های سپید رنگ هست که وجود آن، بدون شکً آرم یمنی بودن سنگ می‌باشد و قیمت فوق العاده ای دارااست و صرفا در کمتر از ۵ درصد از عقیق های ناحیه انس و عنس استان ذمار مشاهده می شود:

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عماد silver001 بازدید : 113 تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1399 ساعت: 15:26

خريد انگشتر عقيق

آن‌ها عبارتند از عقیق دیده مانند، که دارنده رینگ هایی متحدالمرکز میباشد، عقیق دندریتیک (dendritic agate) و عقیق آتشین (fire agate) که دارنده رنگین کمان غیر معمول میباشد.شایع ترین گونه عقیق جور نواری آن (Banded Agate) میباشد که دارنده لایه های رنگارنگ است.حیطه Idar-Oberstein در آلمان برای معادن عقیق و سنت کهن آن یعنی کنده کاری روی عقیق دارای اسم و رسم بوده میباشد.ولی وقتی که در قرن 19 (1830میلادی) معادن عقیق در برزیل کشف شد توجهاتبه آن سمت رفت و معادن آلمان رفته رفته به فعالیت خویش آخر دادند. در واقع عقیق دارنده قبل تاریخیبلند و بالایی میباشد.

بیشتراز 3 هزار سال گذشته مصریان از عقیق تحت عنوان سنگی قیمتی استعمال می کرده اند.در زمانه باستان عقیق را تحت عنوان یک طلسم به کارگیری می کردند و می گفتند برای رفع تشنگی و نگهداری کاربرد دارااست. تیم ای از 3 هزار ظرف عقیق بوسیله Mithradates سلطان Pontusاشتیاق گذشتگان را به عقیق نشان می‌دهد. گردآوری پیاله های عقیق در حین رنسانس در
اروپا رایج بوده میباشد و به همین برهان میتوان در بخش اعظمی از موزه ها از گزاره موزه پر اسم و رسم لوور مثال هایی از آن را رویت کرد.

مختصات گوهر
مخلوط شیمیای این گوهر Sio2(سیلیسوم دی اکسید) میباشد و در رنگ های گوناگون یافت میگردد. این سنگ قیمتی رنج ماوس 6.5 تا 7 داراست و وزن منحصر آن 2.66 میباشد. این گوهر در قبال گرما حساس میباشد و در حالتی که در معرض گرما قرار گیرد می ترکد. (از این خواص برای تشخیص آن به کارگیری میگردد) معمولاً عقیق به طور کابوشن تراش داده میشود. امروزه عقیق از معادن کشورهای برزیل، اروگوئه، هند، استرالیا، چین، ماداگاسکار، مکزیک، مغولستان و نامیبیا استخراج می‌شود.

عقیق تراشی
عقیق تراشی مشتمل بر کنده کاری روی عقیق یا این که پر رنگ کاری روی آن و ساخت اشیا کوچک و هنری و دکوری از آن میباشد . پیشینه عقیق تراشی در جمهوری اسلامی ایران به قسم سومر بر می شود . طریق عمل درین صنعت این چنین میباشد که بعد از برش سنگ ، آن را توسط چرخ تراش داده و بعد جلا می‌دهند و بعداز آن طرح متبوع را روی آن توسط مداد های منحصربه‌فرد تراش می‌دهند . راس هنر عقیق تراشی در استان خراسان شهر مشهد میباشد .

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خريد انگشتر عقيق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:34

سنگ جواهر عقیق و ایده های پباده سازی جواهر

خريد انگشتر عقيق
مزایای زیادی در خرید سنگ های جواهر مستقل نسبت به جواهرات عمل گردیده موجود است. اولا، زمانی که یک سنگ جواهر جاگذاری گردیده باشد، تشخیص کیفیت ظریف سنگ سخت خواهد بود. تهیه و تنظیم جواهرات اکثر زمان ها منجر نهفته شد نقص ها گردیده و شمارا به خطا خواهند انداخت. همینطور تنوع و گزینش بیشتری در هنگام خرید سنگ های جواهر سوار نشده دارید. مهمتر از تمامی اینکه خرید سنگ های جواهر سوار نشده نوعی ذخیره ی پول میباشد.
عقیق مطلوب هر مدل پباده سازی جواهرات هست. از عقیق می شود به تیتر آویز، مدال و یا این که تحت عنوان رینگ به طور روزانه بهره مند شد. عقیق نسبت به اکثری از مواد دیگر دشوار خیس بوده و به این ترتیب در قبال سایش و پاره گی مقاوم می‌باشند. عقیق ها به جهت فراوانی در اندازه و انواع مو جود دربین مردان طرف داران بخش اعظمی دارا‌هستند. بعضا از انواع فانتزی به خصوص آویزها بسیار منحصربه‌فرد بوده و نشان دهنده ی مجموعه آیتم عشق و علاقه ی مردان می باشند. عقیق همینطور سنگی عالی برای خانم هاست. در اکثری از دستبندها و پابندهای جالب از عقیق تحت عنوان سنگ اصلی مصرف شده میباشد. رینگ های عقیق اکثر زمان ها در رینگ های جایگاه ای یگانه و همینطور در رینگ های ماه به دنیاآمدن به کارگیری می گردند.

نکته: سنگ های جواهر بایستی بر حسب اندازه خریداری شوند و خیر وزن قیراط. سنگ های رنگی به نسبت اندازه به وزن متعدد می باشند. برخی از سنگ ها بر پایه ی وزن بزرگتر و بعضی دیگر کوچکتر از الماس میباشند.

حفظ و پاک سازی سنگ جواهر و جواهرات عقیق
عقیق را می شود به راحتی با به کار گیری از آب گرم صابونی و یک برس قابل انعطاف منزه کرد. اعتنا داشته باشید که عقیق یک کوارتز میباشد، برای پاک کردن و سابیدن آن ها از اشیای طاقت فرسا خیس استعمال نکنید. صحیح مثل بقیه سنگ های جواهر، هنگام حفظ و یا این که پاک کردن سنگ جواهر عقیق و یا این که بقیه جواهرات سنگی نباید از مواد شیمیایی خانگی به کار گیری فرمائید. بایستی از قرار به دست آوردن عقیق به دوران طولانی مقطع در گرما خودداری فرمایید، چون منجر جراحت های همیشگی به سنگ های جواهر خواهد شد.

برای مراقبت عقیق، آن را باطن یک باکس ی پارچه ای یا این که در یکپارچه ی قابل انعطاف قرار دهید. عقیق می بایست از سنگهای قیمتی و جواهرات دیگر بدور نگه داشته شود تا از زخم های غیر ضروری یا این که خراشیدن دیگر سنگ های جواهر خودداری شود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عماد silver001 بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:47

وسیع ترین الماس سیاه در عالم

خريد انگشتر عقيق

Sergio diamond
تصویر بالا اصلی ترین راف کربونادو و الماس سیاه به نام سرجیو “Sergio” با وزنی متساوی 3167 قیراط میباشد. این سنگ در سال 1895 در باهیا برزیل یافت گردیده که در غایت با ارزش 6400 پوند به یک لندن نشین فروخته شد. قیمتش برای آن موقع نیز ارزان میباشد خیر؟ این وسیع ترین الماس سیاه میباشد اما گران بها ترین الماس دنیا وجود ندارد.

در تصویر بالا یکی‌از الماس های سیاه طبیعی پر اسم و رسم با اسم The Black” “Orlov رو می‌بینید که از هند میباشد و تنها 67.5 قیراط بوده و اضافه 2 میلیون دلار قیمت داراست. این الماس که که نام “دیده براما (خدای هندی)” را به یدک می‌کشد در واقعیت از یک الماس نپخته 198 قیراطی تراشیده شده‌است.

در اوایل قرن 19 میلادی این سنگ در دیده بت خدای براما بوده که آن را کنده و دزدیده اند. بعداز تراش این الماس یک‌سری مالک مانند دو پرنسس روسی داشته که یک کدام از آن ها با اسم Nadia Vygin-Orlov بوده و اسم فامیلی خویش را روی این الماس گذارده میباشد.

اصلی ترین الماس سیاه تراشیده گردیده
این الماس با اسم The Spirit of de Grisogono رکورددار مطرح ترین الماس سیاه تراشیده شده‌است که با وزنی متساوی 312.24 قیراط از سنگ ناپخته 587 قیراطی تراشیده شده‌است. این سنگ که غرب آفریقای وسط بدست آمده میباشد در غایت بوسیله یک ماهرترین جواهرساز جهان به اسم “Grisogono” به سبک امپراتوری مغول هندی تراشیده شده‌است. رکاب آن از فرآورده طلای سپید با 702 عدد الماس ریز متساوی 37 قیراط سوار و مزین شده‌است.


Daniel Paillasseur صاحب و مالک این الماس سیاه می‌گوید وقتی که اولی توشه آن را دیدم می دانستم فرآورده اینجانب میباشد!
اما الماس سیاه دیگری نیز موجود است که ولی در برگه وسیع ترین الماس های دنیا پیش از این توضیح داده ایم. این الماس با اسم Korloff Noir با وزن 88 قیراط میباشد که پیشین از تراش 421 قیراط بوده میباشد. اسم خویش را از خانواده سلطنتی روسی Korloff -Sapojnikoff به ارث برده میباشد که صاحب و مالک آن بوده اند. در سال 1978 یک جواهرساز فرانسوی آن را خریداری کرد و حالا نزد شرکت Korloff بوده که آن را 37 میلیون دلار بیمه کرده اند!

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خريد انگشتر عقيق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 8 ارديبهشت 1399 ساعت: 13:34

 خاصیت عقیق بر روح و جاری
از بعد از ظهر های قبل، قبایل و ملل سابق عالم، این نگین را مقدس می می داند اند و آن را از خویش به دور نمی ساخته اند، طبق باورشان سنگی بوده میباشد که حرز و پشتیبان بشر ها در مقابل بلایا و رویدادها به ویژه در پیکار ها به شمار می آمده میباشد.
 
* این گوهر  هراس و ترس را به دور می‌نماید ، دل را کارکشته می سازد، جانوران موذی و سمی به دور گشته و زخم نمی رسانند.
 
* از خاصیت عقیق سرخ این میباشد هرنوع خون‌ریزی را بند آورده و به ویژه برای زنان، بسیار مفید می‌باشد.
 
* از سایر خاصیت عقیق گرانقدر، شادابی و متانت
 
روح و همینطور بر طرف شدن ناراحتی و غصه و غم های روحی میباشد.
 
* این انگشتر برای تقویت نقاط متفاوت تن و همینطور برقراری تعادل و هماهنگی در آنان بسیار موءثر است.
 
* به کار گیری از انگشتر عقیق اثری بسیار متعددی در زدودن انرژی های منفی از اطراف دارااست، همینطور منجر پاک سازی هاله ای از انرژی های منفی میشود.
 
 
 فضیلت ها عقیق در احادیث
 
 
۱- او‌لین سنگی که ایمان آورد!
رسول اکرم (ص) به علی (ع) فرمود:« ای علی! انگشتر را در چنگ راست کن تا از مقربان الهی باشی.حضرت علی (ع) پرسید: چه انگشتری را در اختیار کنم؟ نبی فرمود: عقیق قرمز‌رنگ؛ چون ویّلین کوهی بود که به وحدانیّت پروردگار، به نبوت اینجانب و به وصی بودن تو یا این که علی و امامت فرزندان تو و اینکه پردیس برای محبان تو و شیعه‌ها فرزندانت میباشد، اقرار کرد.»
امام راست گو (ع) فرمود:« دوست دارم که هر مؤمنی پنج انگشتر را در چنگ داشته باشد (یکی‌از آنان) عقیق میباشد و آن مخلص ترین نگین ها برای آفریدگار و ما اهل بیت میباشد…».
۲ – اولی سنگ ولایت مدار!
حضرت رضا (ع) فرمودند:« در روز غدیر، معبود ولایت علی (ع) را بر عرش های هفت گانه و آن گاه بر کوه ها عرضه داشت. اولی کوه هایی که به ولایت اقرار نمودند، سه کوه بود: کوه عقیق، کوه فیروزه و کوه یاقوت.»
۳ – ثناگوی الهی!
فردی سرویس امام (ع) پهنا کرد: فدایت نحس! چه نگینی بر روی انگشتر بگذارم؟ حضرت فرمود:« ای بشیر! چرا از استعمال عقیق قرمز‌رنگ و رنگ زرد و سپید غافلی؟ چون این سه، سه کوه در پردیس می باشند؛ عقیق قرمز‌رنگ بر در منزل پیامبر معبود (ص) سایه افکنده میباشد و عقیق رنگ زرد بر منزل فاطمه زهرا(س) در پردیس و سپید نیز بر منزل امیرمؤمنان (ع) در فردوس سایه افکنده میباشد و همگی ی این منزل ها یکی‌از میباشد… و به حقیقت این سه کوه، آفریدگار را تسبیح و تقدیس و تعریف‌و‌تمجید می‌گویند و برای هوا داران قبیله فرستاده (ص) آمرزش می طلبند».
۴ – معراج!
نبی اکرم (ص) راجع‌به شب معراج میفرمایند:« آن قدر به آفریدگار نزدیک شدم که نزدیک خیس از آن قابل تصور وجود ندارد. آفریدگار در آنجا با اینجانب در بین دو کوه عقیق صحبت اذعان کرد»
معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خريد انگشتر عقيق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 117 تاريخ : پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 ساعت: 12:21

خرید انگشتر عقیق

معرفی گوهر عقیق
عقیق شکلی از کوارتز (microcrystalline quartz)، و به طور لایه لایه میباشد که در رنگ و بافت های متنوعی یافت می‌شود. به جهت نامگذاری از روی ویژگی ها ظاهری و وضعیت جغرافیایی منشأ آن اشکال بیشماری از این گوهر موجود است. ولی الگوهای عقیق بسیار مشخصی برای به کار گیری در تجارتشناخته گردیده اند.

آنان عبارتند از عقیق دیده مانند، که دارنده رینگ هایی متحدالمرکز میباشد، عقیق دندریتیک (dendritic agate) و عقیق آتشین (fire agate) که دارنده رنگین کمان غیر معمول میباشد.مرسوم ترین دسته عقیق مدل نواری آن (Banded Agate) میباشد که دارنده لایه های رنگارنگ هست.حیطه Idar-Oberstein در آلمان برای معادن عقیق و سنت سابق آن یعنی کنده کاری روی عقیق دارای اسم و رسم بوده میباشد.ولی وقتی که در قرن 19 (1830میلادی) معادن عقیق در برزیل کشف شد توجهاتبه آن سمت رفت و معادن آلمان رفته رفته به فعالیت خویش آخر دادند. در واقع عقیق دارنده قبل تاریخیبلند و بالایی میباشد.

بیشتراز 3 هزار سال گذشته مصریان از عقیق تحت عنوان سنگی قیمتی به کار گیری می کرده اند.در زمان باستان عقیق را تحت عنوان یک طلسم به کار گیری می کردند و می گفتند برای رفع تشنگی و مراقبت کاربرد داراست. گروه ای از 3 هزار ظرف عقیق بوسیله Mithradates فرمانروا Pontusاشتیاق گذشتگان را به عقیق نشان می دهد. گردآوری پیاله های عقیق در حین رنسانس در
اروپا رایج بوده میباشد و به همین ادله میتوان در اکثری از موزه ها از پاراگراف موزه پر اسم و رسم لوور مثال هایی از آن را مشاهده کرد.

مختصات گوهر
مخلوط شیمیای این گوهر Sio2(سیلیسوم دی اکسید) میباشد و در رنگ های گوناگون یافت میشود. این سنگ قیمتی مشقت موشواره 6.5 تا 7 دارااست و وزن منحصر به فرد آن 2.66 میباشد. این گوهر در قبال گرما حساس میباشد و در‌حالتی که در معرض گرما قرار گیرد می ترکد. (از این خواص برای تشخیص آن به کار گیری می‌شود) معمولاً عقیق به طور کابوشن تراش داده میشود. امروزه عقیق از معادن کشورهای برزیل، اروگوئه، هند، استرالیا، چین، ماداگاسکار، مکزیک، مغولستان و نامیبیا استخراج می‌شود.

عقیق تراشی
عقیق تراشی مشتمل بر کنده کاری روی عقیق یا این که پر رنگ کاری روی آن و ساخت شی ءها کوچک و هنری و دکوری از آن میباشد . پیشینه عقیق تراشی در کشور‌ایران به قسم سومر بر می شود . طریق عمل در‌این صنعت این چنین میباشد که بعداز برش سنگ ، آن را به وسیله چرخ تراش داده و بعد از آن جلا میدهند و بعداز آن طرح متبوع را روی آن به وسیله مداد های منحصر تراش میدهند . راس هنر عقیق تراشی در استان خراسان شهر مشهد می‌باشد .

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 108 تاريخ : چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 ساعت: 14:53

خرید انگشتر عقیق دايكروسكوپ گوهر شناسي دستگاهي مي باشد كه به وسيله آن دو رنگي را در گوهرها تشخيص بخشید هر يكسري كه با در يك جهت نمودن راستاي پلاريزور بالايي و پاييني در دستگاه پلاريوسكوپ و با چرخش گوهر بر روي در پاييني مي توان دورنگي و چندرنگي را در گوهرهاي يك محوره و دو محوره مي بخشيد. همان طور كه در‌پي توضيح داده شده‌است مزيت دايكروسكوپ په پلاريوسكوپ، ديدن همزمان دو رنگ گوناگون در يك گوهر میباشد.

 


از دايكروسكوپ براي تشخيص سريع ياقوت از گارنت قرمز يا اسپينل قرمز‌رنگ، سفاير آبي رنگ از تانزانيت يا اسپينل آبي، آميتيست از شيشه هاي بنفش، زمرد از مثال هاي شبیه آن استفاده ميگردد.
دايكروسكوپ گوهر شناسي صرفا در باب گوهرهاي روشن و رنگي آيتم به كارگيري قرار مي گيرد و براي گوهرهاي اپاك و اپال (به دليل نداشتن سيستم تبلور) كاربردي ندارد. بوسيله دايكروسكوپ به راحتي مي توان گارنت قرمز و اسپينل سرخ را از رويي (ياقوت سرخ) تشخيص بخشید زيرا در زمينه‌ي نخستين فاقد چندرنگي (به دليل سيستم تبلور كوبيك) البته ياقوت سرخ داراي چندرنگي مي باشد (به دليل سيستم تبلور رومبوندر). هم چنين بوسيله دايكروسكوپ تخت‌گاز مي اقتدار سافير (ياقوت آبي رنگ) را از تانزانيت و اسپينل ابي تشخيص بخشيد.


بررسي دستگاه ديكروسكوپ گوهر شناسي از ديد تئوري
نوري كه از يك بلور انيزوتروپ عبور مينمايد ممكن مي باشد در جهتهاي متعدد ارتعاش مقدار متفاوتي جذب شود. اين پديده در كانيهاي يك محوره دورنگي و در كانيهاي بخوره چندرنگي ناميده مي گردد. كلمه چندرنگي براي هر دو خواسته به فعاليت برده ميشود.


پرتو نوري كه به بلورهاي يك محوره تابيده ميشود بر پايه ي دو جهت ضريب ناکامی كوچكتر و بزرگتر به دو پرتو 0 و E شكسته مي‌شود . اين دسته كانيها مي توانند صرفا دو رنگ نشان دهند (دي كروئيسم). در كانيهاي دو محوره مبني بر سه جهت ضريب شكست كوچكتر، بزرگتر و میانگین سه رنگ (تري كروئيسم) ديده خواهد شد. در كانيهاي يك محوره، هنگامي كه نوري به موازات محور نوري (محور c) عبور مي‌نمايد فقط يك رنگ به دیده مي‌خورد كه مرتبط با پرتو 0 مي باشد. رنگ پرتو E هنگامي كه نور و روشنایی عمود بر محور نوري عبور مي‌نمايد به بهترين وجه مشاهده مي شود.

معاملات انگشتر عقیق...
ما را در سایت معاملات انگشتر عقیق دنبال می کنید

برچسب : خرید انگشتر عقیق, نویسنده : عماد silver001 بازدید : 113 تاريخ : دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 ساعت: 18:55